BALKAN GEZİSİ YOL NOTLARI 5
…OHRİD
Dubrovnik’ten çıktıktan 45 dakika
sonra Karadağ sınırına geldik.
Yalova – Karadağ sınırı 1954 km .
Hırvatistan
çıkışında pasaportları verdim. “Car pepır”ı istedi. Verdim. Baktı. Çıkış
damgasını vurdu. (Toplam 2 dakika) Çıkışlarda yeşil sigortanın gününün geçip
geçmediğine baktıklarını Yunan sınır kapısında ki polisin “4 gününüz kalmış,
geçirmeyin.” demesinden sonra anladım.
Karadağ tarafına geçtik. 750 m . Sonra giriş gümrük
gişesinin önündeydik. Pasaportlar, yeşil sigorta. Tamam, geç. Klasik işlemler.
Şunu belirtmeden geçemeyeceğim.
Girip çıktığım tüm sınır kapılarındaki en uzun işlem süresi hem çıkarken hem
girerken bizim sınır kapısındaydı.
Karadağ
euro kullanıyor. Sınırda litresi 1.27 eurodan
31,50 litre
mazota 40 euro ödedim. Gezi boyunca aldığım en ucuz mazot buradaydı. (
Makedonya ve Arnavutlukta mazot almadım. Fiyatları bilmiyorum.)
Karadağ’da Herceg Novi, Kotor,
Budva, Bar, Ulcinj üzerinden Arnavutluk’a geldik.
Avrupa sosyetesinin tatil
mekanları olan bu yerler gerçekten görülmeye değer. Kotor körfezi boydan boya
dolaşılmalı. (Feribotla geçmeyin.) Körfezin kenarından nefis manzaralar
eşliğinde yol alıyorsunuz. Sık sık durup manzaranın tadı çıkarılmalı, fotoğraf
çekilmeli.
Karadağ genelinde navigasyon
çalışıyor. İşaretlemeler tam. Geze geze 4 saatte Karadağ Arnavutluk sınırına
geldik. Karadağ içinde toplam 158
km . yol yapılmış. Yalova Arnavutluk sınırı: 2112 km .
Karadağ’dan çıkış işlemleri bu
güne kadar süren en uzun işlemlerdi. Toplam 10 dakika kadar işlemlerin
bitmesini bekledik. Sorunsuz çıktık. Arnavutluk girişi için herhangi bir işlem
yapılmadı. Belki de iki işlem birlikte yapılmıştır.
Tiran’a
doğru yola çıktık. Navigasyon ana yolda
çalıştı. Tiran yönünü gösteriyor. Oldukça kalitesiz bir yol. Tek şerit. Bir ara
oto yola çıktık. Ancak saltanat fazla sürmedi. 15-20 km . sonra yine tek yönlü
yol. Yolda radarla hız kontrolu yapılıyor. Sınırdan girdikten 90 dakika
sonra Tiran’a ulaştık. Saat 17.30 trafik
arapsaçı. Merkezde dolaştık.
Arnavutluk’ta trafik hep yoğun ve
düzensiz. İstanbul trafiğini aratmıyor. Yoğun bir yol yapım çalışması var.
Tiran bize pek çekici gelmedi. Geceyi başka bir yerde geçirme niyetindeyiz.
Sora sora elbasan yolunu bulduk.
(Yol sorma gayet pratik.Yoldan geçen birinin yanında durup soru tonuyla
“Elbasan” diyorum. O da el kol hareketleri ve kendi dilinde tarif ediyor.
Anlaşıyoruz.)
Kısmen otoyol. Yol inşaatı devam
etmekte. Küçük küçük Elbasan tabelaları var. Dikkatli bakmazsan göremezsin.
Gerek sınırdan Tiran’a , gerekse Tiran’dan Elbasan’a kadar olan yollarda
sıklıkla radarla hız kontrolü var.
Karşıdan gelen sürücüler radar uyarısı yapmasa iki kez yakalanacaktım.
Elbasan, Skumbin Nehri kenarında
kurulu bir kent. Fazla oyalanmadan Ohrid’e doğru yola çıkıyoruz.
Elbasan’dan sonra, sınıra
gelmeden bir kuzu çevirmecide akşam yemeği molası. Baştan soruyorum. Euro
geçiyor, kart yok. Nefis bir kuzu çevirme, büyük porsiyonlar,bol salata. Hesap
4 kişi için 33 euro. 7 euro da bahşiş verince garson etrafımızda fır dönüyor.
Sallama çaylar, nescafeler ikram…Keyifler yerinde. Ancak yola devam etmek de
gerekiyor…
Saat 16.00’da Karadağ tarafından
girdiğimiz Arnavutluk’tan saat 22.00’da Makedonya tarafından sorunsuzca çıktık.
Sabah 10.30’da Dubrovnik’ten yola
çıkmıştık. Hırvatistan, Karadağ, Arnavutluk, Makedonya…. 13 saattir yollardayız. Size tavsiyem bu
güzergahı aynı gün geçmeyin. Karadağ’da Ulcinj’de veya Arnavutluk’ta
Durres veya Tiran’da konaklayın.
Toplam km: 87.277 Yalova’dan çıkalı 2350 km .olmuş.
Göl kenarında göl turu yapan motorlar var. Hava biraz
serince. Bir başka sefer bineriz. Aslında bir gece daha kalınır Ohrid’de ama
Yalova’dan ayrılalı epey oldu. Özlem yoğunlaştı. Fazla oyalanmadan dönmek
isteği ağır basıyor.
Saat 12.00’da Ohrid’den ayrılıyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder