Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Temmuz 2015 Çarşamba

BALKAN GEZİSİ YOL NOTLARI 2

ÜSKÜP – BELGRAD

Selanik kalesinden Evzoni sınır kapısına yaklaşık 90 dakikada geldik.

Sorunsuz bir şekilde sadece pasaportları göstererek sınırdan geçtik. Evzoni sınır kapısında pasaport kontrolünden geçtikten sonra ilerde sağda büyük bir free shop var. Dönüş yolunda geçtiğimiz  İpsala karşısındaki Yunan sınır kapısında da (adını bir türlü öğrenemedim) free shop var. Sınırsız içki ve sigara alabiliyorsun. (Tabii Türk tarafındaki gümrükte sorun çıkmazsa.) Yunanistan içindeki marketlerde satılan viski, votka, cin gibi içkiler sınırda daha ucuz. Sigara bizim kapıda Yunanistan’a göre ucuz.

Makedon sınırında polise pasaportları verdim. Yeşil sigortayı da istedi. (Kar pepır veya grin pepır diye istiyorlar.) Giriş damgalarını vurup geri verdi. 5 m. ilerde gümrük memurunun önünde durdum. Gülerek “Nereye komşi ? “   “Üsküp’e be ya..”  “güle güle “…. Makedonya’ girdik.

Sınırdan hemen sonra otoyol başlıyor. 10 km. kadar sonra tek yönlü yola dönüşüp 30 km. kadar iki dağ arasından devam ettikten sonra tekrar otoyol oluyor. Yalnız otoban yüzeyi çok bozuk. Yüklü araçla sürat yapılamıyor. 70-80 km. hızla yol alabiliyorsun.

Yunanistan sınırından Üsküp 157 km.  Otoyolda üç ödeme gişesi var. 1. gişe: 50, 2. gişe: 60, 3. gişe: 30 kayme, toplam: 140 kayme alıyor.  Sınırda 100 euro bozdurdum. 100 euro = 6110 kayme.

Üsküp’e yaklaşırken naviye otel koordinatlarını girdim. Otel kapısının önüne kadar getirdi.

Hotel Super 8  Üsküp merkezde. Önü otopark. Geniş, balkonlu odalar, led tv., buzdolabı… Oldukça konforlu. Doyurucu bir kahvaltı. Gecelik 2 kişi 60 euro.

Üsküp, Vardar Nehri ile ikiye bölünmüş bir kent. Nehrin bir yanı eskiyi yaşarken, diğer yanı alabildiğine modern. Üsküp yeme içme açısından ucuz bir kent. Bol bol köfte ve börek yedik.

Farlar sürekli açık. Hız sınırların uymak gerekiyor. Radar var. Navigasyon sorunsuz çalışıyor.

Gezilesi, görülesi bir kent.

Yalova- Üsküp : 850 km.

Ertesi gün Sırbistan’a doğru yola çıkıyoruz.

Üsküp’ ten  45 dakikada sınır kapısı Tabanovce’ye ulaşıyoruz. Kalitesiz bir otoyol. İşaretlemeler iyi. Navi sorunsuz çalışıyor.  Yol üzerinde 2 gişe var. Birine 30, diğerine 50, toplam 80 kayme daha ödüyoruz yol parası olarak.

Üsküp’te kaldığımız otel üzerinde adımız ve konaklama tarihi yazılı bir belgeyi pasaportların arasına koymuştu. Sınırda o kağıtları da aldılar. (Ancak dönüş yolunda Ohrid’de konakladığımız yer hiçbir şey vermedi. Sınırda da sormadılar.)

Yalova’dan Sırbistan sınırı: 914 km.

Üsküp’le Belgrad arası 440 km.

Sırbistan sınırında pasaportları ve yeşil sigortayı verdim. Nereye gittiğimizi sordu. Giriş yaptık.

Bu sınırlarda free shop falan yok. Küçük bir iki dükkanda para bozuyorlar.

Kapıdan sonra otoyol başlıyor. Yol kalitesi biraz daha iyi. Sınırdan Belgrad’a kadar 730 dinar yol parası ödedik. Üsküp Belgrad arası 6 saat sürdü.  Euro dizel 157.9 dinar. 4007,5 dinara 25,38 litre mazot aldık.  100 euro= 10.960 Sırp dinarı. Sırbistanda farlar açık.

Üsküpten 3 saat sonra Niş kentine geliniyor. Yol kentin dışından geçiyor. Biz uğramadık.

Yalova- Niş : 1063 km.

Yalova – Belgrad : 1289 km.

Belgrad’da navigasyon kesinlikle çalışmıyor. Yanlış yönlendiriyor. Gidilecek  yerler önceden harita üzerinde çalışılmalı.

Belgrad merkezde Republic Square civarında sokaklar hep tek yönlü. Sokağın iki tarafı da park yeri. Tüm park yerleri numaralandırılmış. Arabayı park ettikten sonra o park numarasını plakanla birlikte kısa mesajla bir yerlere gönderiyorsun. (Tabelalarda açıklaması var.) 90 dakika orada kalabiliyorsun. Epey karışık bir uygulama. Görevliler ellerinde aletlerle sürekli denetliyorlar. Konaklama için özel otoparkı olan otel ayarlanmalı.

Belgrad’ta  Apartments Skadarlıja’da   2 gece konakladık. Merkezde. 2 yatak odalı. Tv., buzdolabı, ocak, mini fırın… vardı.  Toplam 4 kişi 2 gece konaklama+ 2 gece park ücreti olarak 190 euro ödedik. Kahvaltı yok. Kahvaltıda çayı hazırlayıp yakındaki börekçiden de 5 euroluk börek alıp tıka basa doyduk.

Kaldığımız yerin 20 m. Aşağısı meşhur Skadarlija Sokağı. Toplam 400 m. uzunlukta sadece yayalara açık, restoranlar sokağı. Akşam yemekleri için uğranılmalı. 500 m. İlerisinde ise  Belgrad’ın İstiklal Caddesi, Kneza Mihaila… Mutlaka piyasa yapılmalı.