Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Temmuz 2015 Salı

BALKAN GEZİSİ YOL NOTLARI 6

KAVALA – DEDEAĞAÇ - TÜRKİYE

Saat 12.00’da Ohrid’den ayrılıyoruz. 1 saat 15 dakika sonra Manastırdayız. Ana yollarda navi çalışıyor. Manastır Askeri İdadi’nin yanına kadar getirdi.  Km. : 2423

Müze haline getirilen Askeri İdadi’deki Mustafa Kemal Anı Odası gezisinden sonra Şirok sokakta turladık. Elimizdeki son kaymelerle su ve leblebi aldık.

Manastır’dan Yunanistan Niki sınır kapısı 14 km. Makedonya’dan sorunsuz çıktık.

Yunanistan girişinde pasaport kontrolünden sonra gümrük polisi alkol, sigara olup olmadığını sordu. Benim pasaportumla yeşil sigortaya baktı. Sigortanın bitmesine 4 gün kaldığını , bitmeden çıkış yapmamız gerektiğini bir şekilde anlattı.

Su kenti Edessa’yı dolaşarak  Selanik’e uğramadan Kavala’ya vardık. Navi sorunsuz çalıştı. Yalnız Kavala içinde sapıttı.

Dün Ohrid’deyken booking.com üzerinden yer ayırttığım Oceanis Otele yerleştik. Km. 2725

Otel Kavala sahilde. 6. katta balkonlu, deniz manzaralı odalardan çok memnun kaldık. Kahvaltısı da yeterliydi. Otopark var. 2 kişi 1 gece 55 euro.

Odamızın balkonundan Kavala’nın görünüşü

Kavala’da limanda denize yüzünüzü döndüğünüzde sol tarafta balıkçı lokantaları var. Akşam ilk baştaki lokantaya oturduk. Türkçe menü ve Türkçe bilen garsonlar var. Restoran girişi Türk tur firmalarının çıkartmalarıyla dolu. Oldukça uygun fiyata nefis mezeler eşliğinde balık ve uzo keyfi yaptık.

Geldik gezinin son gününe. Bu gün hanımın ata toprağı Drama’yı gezdikten sonra Yalova’ya dönecegiz.

Oceanis Otelde güzel bir sabah kahvaltısının ardından Drama’ya doğru yol alıyoruz. Kavala – Drama 38 km. Yol güzel. Navi çalışmıyor. Daha doğrusu ana yollarda çalışıyor da şehir içine giriş ve çıkışlarda çalışmıyor.

Tipik bir Anadolu kenti  gibi Drama.  Etraflıca geziyoruz. Ataların mezarları için toprak almayı da ihmal etmiyoruz.

Drama çıkışında Shell’e uğruyoruz. Litresi 1.345 eurodan deponun fullenmesini istiyorum. Yaşlı pompacı çat pat Türkçesiyle konuşmaya çalışırken genç pompacının bayan  tuvaletini açmamaktaki ısrarı hepimizi kızdırıyor. Mazot alma işini yarım bıraktırıp ayrılıyoruz. Bence bütün gezi boyunca karşılaştığımız en ters hareket bu. 16.36 litre mazota 22 euro ödüyorum.

3 km. ilerde aynı şirketin bir başka benzin istasyonunda duruyorum. Mazotun litresi 1.319 . 19.07 litre mazota 25.15 euro ödüyorum. Tuvaletler açık ve temiz.

Tekrar Kavala’ya dönüyoruz. Dün akşam garsondan yol tarifini aldığımız “Kavala Kurabiyecisi”ne doğru yola çıkıyoruz.

Kavala’dan alt yoldan Dedeağaç’a doğru yaklaşık 5 km. sonra yolun solunda buluyoruz kurabiyeciyi. Bir Türk tur otobüsü de var. Çalışan bayan Türkçe biliyor. Bol ve bedava demleme çay.. Hemen iki paket kurabiye açıyorlar. Keyifler yerinde…  Kutusu 5 eurodan hediyelik kurabiyelerimizi alıyoruz.

Navigasyona güvenerek Dedeağaç yoluna koyuluyoruz. Navi düzgün çalışıyor. Kavala Dedeağaç  (Alexandroupoli) 178 km.

Bir an önce Türkiye’ye gitme düşüncesiyle  Dedeağaç içinde hızlıca bir tur atıyoruz.

Ver elini sınır kapısı. Yunanistan tarafında büyük bir free shop var. Fiyatlar bizim tarafla aynı gibi.

Bizim tarafta pasaport kontrolüne girmeden free shop var. Gümrük sıkı. Önümdeki aracı aradılar. Bagaj boşaltıldı. Araç içine bakıldı. Bana sadece içki ve sigara olup olmadığını sordu. Free shoptan yasal hakkımızı aldığımızı söyledim. Aramadılar. Yağmurla birlikte Türkiye’ye giriş yaptık.

Tekirdağ’da köfte molasından sonra ver elini Yalova…

Toplam km. 88216  Yalova’da depo fullendi. 4.50 TL’den (1.55 euro) 28.50 litresine 128.25 TL (44.29 euro) ödendi. Tüm gezi boyunca aldığım en pahalı mazot. Geziye çıkarken daha ucuzdu. Arada zam gelmiş.

Gelelim gezinin harcamalarına. Aile başına tüm harcamalar toplamı 1400 euro.

İki aile toplam 2800 euro

Yapılan harcamalar:

1- Sigorta, ehliyet, çıkış harcı…………………………….263 euro

2- Yanımıza alınan su, kuruyemiş, yiyecek……………… 57 euro

3- Toplam yakıt masrafı ………………………………… 265 euro

3289 km.yol yapılmış. Full depo yola çıkıldı. Gelince depo fullendi. 188.51 lt. mozot yakılmış.  (100 km’de 5.73 lt.)

4- 10 gece konaklama bedeli ……………………………  952 euro

5- Otoyol ücretleri ……………..                                          40 euro

6- Oto park ücreti…………………………                         150 euro

TOPLAM…………..      1727 euro

Kalan yaklaşık 1000 euro da öğlen ve akşam yemekleri, müze ve ören yerleri girişleri, hediyelik alışverişleri vs. ye harcanmış.

Türkçe’den başka dil bilmeyen bizlerin hiç sorunsuz olarak tamamladığımız ve büyük zevk aldığımız Balkanlar gezisinin derlemeğe çalıştığım notlarının, böyle bir geziye çıkmaya niyetli olanlara yol göstermesi dileğiyle…